Modernisaatiomurroksen kaupalliset merkit

Modernisaatiomurroksen kaupalliset merkit

Arvostele ensimmäisenä tämä tuote

Saatavuus: Varastossa

35,00 €
TAI

Kuvaus


Kortti, Jukka
Modernisaatiomurroksen kaupalliset merkit. 60-luvun suomalainen televisiomainonta
Suomalaisen Kirjallisuuden Seura
Bibliotheca Historica 80
Helsinki 2003, 455 s.

Yksityiskohdat

Kortti tarkastelee tutkimuksessaan Suomen kansainvälisestikin vertailtuna rajua sotien jälkeistä modernisaatiota televisiomainonnan tekemisen ja toteutuksen kautta. Kortti yhdistää 60-luvun murroksessa keskeiset ilmiöt, kulutuksen kasvun ja television. Kortin tutkimus on samalla matka suomalaisen mainonnan, markkinoinnin ja elokuvan tekemisen kehitykseen. Kirja valaisee mm. 60-luvun suomalaisten arkea, sukupuolten esitystapaa, vaurastumista, amerikkalaistumista, nuorisokulttuuria, kansainvälistymistä, politiikkaa ja taloutta.

Lisätiedot

ISBN 951-746-523-8
ISSN 1238-3503