Modernisaatiomurroksen kaupalliset merkit

15,00 €
Varastossa
SKU
951-746-523-8
Kortti, Jukka
Modernisaatiomurroksen kaupalliset merkit. 60-luvun suomalainen televisiomainonta. Julkaisu + CD-levy
Suomalaisen Kirjallisuuden Seura
Bibliotheca Historica 80
Helsinki 2003, 455 s.
Huom. sisältää julkaisun ja CD-levyn. Kortti tarkastelee tutkimuksessaan Suomen kansainvälisestikin vertailtuna rajua sotien jälkeistä modernisaatiota televisiomainonnan tekemisen ja toteutuksen kautta. Kortti yhdistää 60-luvun murroksessa keskeiset ilmiöt, kulutuksen kasvun ja television. Kortin tutkimus on samalla matka suomalaisen mainonnan, markkinoinnin ja elokuvan tekemisen kehitykseen. Kirja valaisee mm. 60-luvun suomalaisten arkea, sukupuolten esitystapaa, vaurastumista, amerikkalaistumista, nuorisokulttuuria, kansainvälistymistä, politiikkaa ja taloutta.
Lisätietoja
ISBN 951-746-523-8
ISSN 1238-3503
Kustantaja Suomalaisen Kirjallisuuden Seura
Sarja Bibliotheca Historica
Painovuosi 2003
Julkaisun kansi Pehmeäkantinen
Sidontatapa Nidottu
Kielet suomi
Tieteenalat Historia, Informaatiotutkimus, Taloustiede, Tiedotustutkimus
Tieteen puolesta sloganTieteen puolesta slogan
Copyright © Tieteellisten seurain valtuuskunta