Lasten mediabarometri 2013

Lasten mediabarometri 2013

Arvostele ensimmäisenä tämä tuote

Saatavuus: Varastossa

10,00 €
TAI

Kuvaus


Suoninen, Annikka
Lasten mediabarometri 2013. 0–8-vuotiaiden mediankäyttö ja sen muutokset vuodesta 2010
Nuorisotutkimusseura
Nuorisotutkimusverkosto. Nuorisotutkimusseura. Julkaisuja 149. Verkkojulkaisuja 75
Helsinki 2014, 98 s.

Yksityiskohdat

Vuoden 2013 Lasten mediabarometri -tutkimus luo kokonaiskuvan alle kouluikäisten ja juuri koulun aloittaneiden lasten mediankäyttötavoista ja niissä 2010-luvulla tapahtuneista muutoksista. Tutkimus toteutettiin lasten vanhemmille suunnattuna kyselynä, ja se tarkastelee saman ikäryhmän mediankäyttöä kuin vuoden 2010 vastaava tutkimus. Sisällöllisesti lapset ovat edelleen kiinnostuneita hyvin samankaltaisista asioista kuin ennenkin, mutta näitä sisältöjä käytetään eri välineillä kuin aiemmin. Internet ja digitaaliset pelit ovat nykyään osa kaikkein pienimpienkin lasten elämää. Muuttunut mediamaailma on haaste myös mediakasvatukselle: kun mediankäyttö aloitetaan jo vauvaiässä, mediakasvatukselle on tarvetta jo paljon ennen koulun alkua.

Lisätiedot

ISBN 978-952-5994-57-5
ISSN 1799-9219 (nid.), ISSN 1799-9227 (PDF)